Nowy rok, nowe postanowienia

piątek, 6 stycznia 2017

Udostępnij ten wpis:
I stało się, jesteśmy wszyscy starsi o rok. 
Jest to czas w którym podejmujemy się nowych wyzwań, dokonujemy zmian. Nie wiem jak wy, 
ale dla mnie jest to również okres nowych postanowień na ten rok. Dzięki nim trzymam się pewnych zasad i staram się osiągnąć wyznaczone sobie cele, gdy na koniec roku spoglądam na kartkę 
i sprawdzam ile z wypisanych punktów udało mi się zrealizować, pozwala mi to na stwierdzenie jaki był to dla mnie rok i czy mam być z czego dumna.

Otwarcie mogę powiedzieć, że postanowienia na rok 2016, zostały parwie spełnione. Zabrakło mi jedynie czasu, na obiecany sobie wyjazd narciarski. 

Jak to właściwie jest z tymi postanowieniami noworocznymi? Czy ktoś je jeszcze pisze?

Zazwyczaj, każdy kto o nich słyszy myśli, że musza to być pewne założenia ("przejdę na dietę", "nie będę jeść słodkiego"itp..), jednak niekoniecznie tak jest... Postanowienia mogą dotyczyć pewnych dziedzin, a nie całego naszego życia i je zmieniać o 180 stopni. W tym roku, ja postanowiłam sobie założyć taką listę: "Miejsca do zaliczenia, 2017", czyli ze wszystkich moich spisanych wymarzonych miejsc w które chciałabym pojechać (->na ten temat będzie osobny post) wybrałam te, na które chcę sobie pozwolić w tym nowym roku. Pozwoli mi to rozłożyć dobrze wydatki i czas wolny, a nawet zmusi do oszczędzania, ale dzięki temu spełnię małą cząstkę dużego marzenia. Tak więc wasze postanowienia mogą dotyczyć waszych hobby, zainteresować, a nawet niezrealizowanych jeszcze marzeń. Jeśli natomiast chcesz coś zmienić w swoim życiu, jest to dobry czas na to, a postanowienia pozwolą Ci trzymać się tej zmiany.

Nic w tym trudnego, wystarczy wziąć czystą kartkę, długopis, nadać tytuł swoim postanowieniom, a następnie w punktach je wypisać. Jak już to zrobisz, weź kolorowe cienkopisy/kredki/markery i ozdób ją tak, aby była "pozytywna", że gdy będziesz na nią spoglądać, będzie sprawiała uśmiech na Twojej twarzy. Na koniec powieś ją w jakimś widocznym miejscu lub ukryj w pudełku lub książce. To gdzie umieścisz listę, zależy tylko od tego czy chcesz aby inni mogli ją zobaczyć, czy ma ona być tylko i wyłącznie dla Ciebie. Gdy spełnisz jakiś punkt, możesz śmiało razem z dopisaniem do niego daty, wykreślić go z listy.

Początek stycznia to idealny moment na stworzenie swojej listy z postanowieniami - w końcu masz jeszcze cały rok, aby móc je spełnić.

Jeśli masz swoją najlepszą przyjaciółkę/przyjaciela lub drugą połówkę - warto wziąć pod uwagę także tą osobę. Zrobienie wspólnych postanowień, da wam dużo zabawy oraz pomoże wyznaczyć wspólne cele, które będziecie realizować w tym roku.

Ja swoją listę postanowień już mam, a tak naprawdę to 2! Jedna tak jak wyżej wspomniałam jest to lista kierunków, które w tym roku chcę odwiedzić. Natomiast druga jest to lista stworzona wspólnie z moim chłopakiem, jednakże nie dotyczy ona tylko jedynie nas, ale także każdego z osoba. 
Myślę, że pod koniec roku pochwalę się jedną z nich i sami ocenicie czy udało mi się zrealizować punkty na ten rok.

A wy już macie swoje postanowienia?

14 komentarzy

  1. Ciesze się, że poruszasz temat postanowień noworocznych i to dość w podobny sposób jak ja :) Zgadzam się z Tobą w 100% że trzeba swoje cele zapisać i mieć je w widocznym miejscu by nam to przypominało o nich :) Bardzo dobrze się czytło ten post, więc zostaje na dłużej :)

    http://badz-lepszym-kazdego-dnia.blogspot.com/2016/12/postanowienia-noworoczne.html tutaj mój post o podobnej tematyce :) Zapraszam

    Badzlepszymkazdegodni :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuje Ci bardzo, widzę, że doskonale się rozumiemy ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podziwiam, że tak skrupulatnie działacie według postanowień noworocznych, ja jeszcze kilka lat temu też pisałam na kartce swoje plany na kolejny rok, ale później, gdzieś to przepadło i nigdy nie powracałam do swojej listy postanowień. Od tego czasu ich nie tworzę :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie: www.guesswhat.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się bałam, że tak się to skończy, ale zarówno razem jak i sama sobie mówiłam, że jak już mam cel to idę ku niemu. I jak widać daje/dajemy rade! ;)

      Usuń
  4. Bardzo fajnie napisane! Myślę, że założenie bloga było jednym z tych postanowień, które zostało zrealizowane. Mam nadzieję, ze takich postów będzie więcej, bo miło się je czyta. Pozdrawiam i zapraszam do siebie http://dogonicmarzenia14.blogspot.com ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cześć, osobiście uważam, że postanowienia można zapisać w każdej chwili. W 2016 roku w pewnym momencie zrobiłem sobie listę rzeczy, które chcę za wszelką cenę zrobić :) dużo się udało! Na nowy rok nie miałem konkretnych postanowień, ponieważ nie miałem takich potrzeb. Sądzę, że postanowienia są użyteczne, kiedy jest taka potrzeba. Oczywiście nie mówię o postanowieniach na które nie mamy wpływu, bo ktoś za nas decyduję.

    Poza tym bardzo ciekawy post i super wygląd bloga! Podziwiam :) Powodzenia i trzymam kciuki za twoje postanowienia :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba najważniejsza jest ta silna wola, aby zebrać się w sobie i prędzej czy później je napisać i realizować, ale tak jak mówisz, trzeba czuć w sobie taką pewną potrzebę do tego ;)
      Dzięki wielkie ! ;)

      Usuń
  6. Super napisane! Ja sama w tym roku postanowiłam napisać kilka znaczących postanowień noworocznych :) zobaczymy co z tego mi wyjdzie! Powodzenia w prowadzeniu bloga :)

    black-bird-says.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziękuje, a ja Tobie życzę powodzenia z postanowieniami ! ;)

      Usuń
  7. Super to wszystko jest ujętne :) Również dzisiaj napisałam o postanowieniach noworocznych także zapraszam gorąco :) http://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Super :) lubię takie posty . Niedawno tez napisałam post o postanowieniach jak realizować i typować :) zapraszam
    justartblogg.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że w tym temacie się trochę rozumiemy ;)

      Usuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia