Motywatory - czyli jak zdobyć motywację

czwartek, 30 marca 2017

Udostępnij ten wpis:
Czas leci, a my mamy coraz więcej na głowie. Tu praca, tu szkoła, studia, rodzeństwo, sprzątanie, rodzice  i pełno innych spraw, aż przychodzi czas, że mamy wszystkiego dosć i chcemy wszystko rzucić. Jednak gdy mamy w sobie albo obok siebie jakiś "motywator" to nagle jest nam dużo łatwiej. Ale jak go odnaleźć ? Czym lub kim on jest?

Motywatorem dla każdego z nas może być coś innego, każdy znajdzie motywację w czymś innym i w różny sposób. Moją największą motywacją do działania jest wsparcie bliskich  - rodziców, 
chłopaka i przyjaciół. Jednak to nie zawsze wystarcza, gdy to jest za mało motywuje się nagrodą - a mianowicie ustalam sobie pewien cel i rozpisuje co będę z tego mieć jak go osiągnę. Często nie jest to rzecz materialna, ale np jakiś certyfikat.

Najtrudniejszą rzeczą jest odnaleźć to co nas motywuje, doszukać się tego motywatora. Wydaje mi się, że nie ma na to konkretnego przepisu, gdy on pojawi się w naszym życiu na pewno to poczujemy. Często bywa tak, że gdy pojawia się jakaś osoba w naszym życiu nabieramy chęci aby tej osobie zaimponować. Jednakże bardzo ważne jest aby ta druga osoba wiedziała co jest dla nas ważne, jakie mamy cele i co byśmy chcieli osiągnąć, pozwoli to jej dać nam wsparcie, zainteresowanie i pomoc.

W innym przypadku możemy sprawić, że to czego potrzebujemy stanie się naszą motywacją. Masz wymarzone buty czy sukienkę? Chcesz kupić sobie jakąś książkę? Nic trudnego, wyznacz sobie cel, a gdy go zrealizujesz bo będziesz mieć motywację pozwolisz sobie na ten zakup. Nowy nabytek będzie świetną motywacją do tego aby wziąć się do roboty i zrobić to co trzeba. 

Jak dla mnie najważniejsze w każdej motywacji jest wsparcie bliskich osób. Bez niego ciężko jest dążyć do celów i motywować się do działania. Ale warto dodać sobie jakąś motywację rzeczową, każdy lubi robić sobie prezenty.

Moja ostatnia motywacja?
Takim przykładem jest ten blog. Bardzo się bałam początków, tego czy będzie ktoś czytać itp. Gdy już zaczęłam pisać to potrzebowałam i wciąż potrzebuje do tego motywacji i taką oto dostaje. Wspiera mnie mój chłopak i rodzice, którzy często pytają czy pisze, co napisałam i jak mi idzie lub po prostu przypominają, że może coś napisze, bo dawno nic nie było.

Jaka jest wasza motywacja? Czym się motywujecie? 

2 komentarze

  1. Mnie najbardziej motywuje wizja osiągnięcia czegoś w życiu, bardzo chciałabym stać się kimś więcej niż szarym człowiekiem. Mnie również wspierają rodzice, chłopak, przyjaciele. Takie wsparcie jest niezastąpione.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia