Różnica pokoleń

środa, 1 marca 2017

Udostępnij ten wpis:
Dosłownie kilka dni temu miałam przyjemność uczestniczyć w pewnym projekcie pomiędzy Seniorami, a Młodzieżową Radą Miasta. Miał on na celu stworzenie pomysłu, który będzie mógł być zrealizowany przez młodzież jak i starsze osoby. Nasze starania zostały nagrane do programu w TVP 3 (gdy tylko się okaże to od razu wrzucę), ale nakłoniło mnie to również do poruszenia tego tematu tutaj. 
Często mówimy, że nie ma możliwości dogadania się pomiędzy pokoleniami, bo "każdy ma inne priorytety i był inaczej wychowany". Ja uważam troszkę inaczej, fakt mamy różne spojrzenie na świat, ale czy to jest powód aby nie potrafić wspólnie dobrze się bawić?
Moja babcia mimo swojego wieku jest dla mnie jak najlepsza przyjaciółka. Uwielbiam spędzać z nią czas, śmiać się, czytać gazety o modzie, chodzić na zakupy czy doradzać się co pasuje do czego.

Oczywiście, że są tematy w których mamy różne podejście i nie zgada się ze sobą, ale zawsze istnieje kompromis lub po prostu zwykła rozmowa i wyrażenie swojego zdania. Jednak co robić jak spędzamy czas ze starszymi? Choćby poznać ich historie i opowiedzieć nasze, pokazać jak teraz spędzamy czas, a może nawet wrócić do jakiś fajnych gier planszowych.

Podczas nagrań miałam okazję współpracować i poznać wielu starszych ludzi, a to pozwoliło mi poznać także pewne historie o których warto posłuchać. W urzędzie na nagraniach spędziliśmy dobre pare godzin, a ja nie żałuje ani chwili. Potrafiliśmy się porozumieć, pójść na kompromisy i razem stworzyć projekt, który mam nadzieje uda nam się zrealizować już niedługo.

Różnica między mniejszymi pokoleniami.

Również moglibyśmy powiedzieć, że z dorosłymi ludzi jak na przykład nasi rodzice też się nie dogadamy, bo "to inne pokolenia", a w praktyce tak nie jest. Jedna z piosenek mówi nam, że "Każde pokolenie ma swój czas"- a gdy ich czas minie może o nim opowiadać starszym lub młodszym. 

Porozumienie między ludźmi według mnie zależy od ich charakteru i chęci. Uważam, że nie ma czegoś takiego jak "niemożliwość połączenia pokoleń". Nie zawsze ze wszystkim trzeba się zgadzać, aby móc ciekawie i fajnie spędzić czas. Z osobami zarówno starszymi jak i z młodszymi można wiele się nauczyć, a także pokazać im to co dla nas jest ważne i nas interesuje. Często można zarazić swoją pasją innych ludzi, nawet z innego pokolenia tylko trzeba chcieć.
Mam wrażenie, że we współczesnym świecie te granice zanikają - choćby patrząc na jedną ze znanych nam Dj-ejek, starsza Pani, a bawi się przy niej młodzież. 
Pamiętajmy, że najważniejsze jest aby po prostu umieć ze sobą rozmawiać.

Co o tym myślicie? Widzicie współcześnie tą różnicę?

1 komentarz

  1. Są kwestie, w których różnica pokoleń jest widoczna, jednak ja już w czasach liceum śmiałam się, że moja Babcia momentami jest bardziej wyluzowana ode mnie. :D Ogólnie to uważam, że różnice pokoleń są i będą i wynikają one z różnicy doświadczeń i obyczajów w jakich poszczególnym pokoleniom przyszło dorastać. Jednak zawsze można znaleźć wspólny mianownik, a z doświadczeń osób starszych wybrać to, co nam może pomóc i korzystać z tego.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia